Bu proje; dinleme, okuma, yazma, yayınlama ve tanıtma adımlarıyla komple bir kitap setidir.
Çocukların en sevdiği şey; hayal kurmaktır. "Anlat" derseniz; hayal dünyalarında yaşadıkları tüm maceraları en ince ayrıntısına kadar size anlatabilirler.
Çocukların en sevmeği şey ise; kitap okumaktır. "Anlat" derseniz; aynı aklın, kitabın adını bile hatırlayamadığına şahit olabilirsiniz.
Kitapperest, kitap okuma alışkanlığı olmayan hayalperest ve maceraperest çocukların akıllarını, bir otobüse bindirir gibi toplu bir şekilde alıp mürekkep ile kağıt arasında kalan o büyülü katmana götürmeyi vaad ediyor. Orayı çok seveceklerine ve bundan böyle orada yaşayacaklarına da garanti veriyor.
Daha somut bir ifadeyle Kitapperest, çocuklarımıza ve öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırabilecek en etkili ve eğlenceli projedir.
5 etaplı bir proje olan Kitapperest'de; ilk etap olan "Kitap Sevgisi" hedef, ikinci etap olan "Okuma Alışkanlığı" ise amaçtır. Sonraki etaplar birer faaliyet olup hepsinin ortak amaca, yani "Okuma Alışkanlığı"na hizmet ettiği unutulmamalıdır.
1- KİTAP SEVGİSİ
Öğrencilerimizin, kitapları ve de okumayı sevmelerini istiyorsak, öncelikle onlara sevebilecekleri kitapları okumalıyız. Peki nedir o kitaplar? Öğrencilerimizin kitabın kahramanı olduğu, aldıkları kararlarla hikayenin gidişatına yön verdikleri, kendi sonlarını kendi hazırladıkları kitaplar...
Çocuklar için yazılmış, içeriğinde onlarca farklı tercih ve son barındıran macera türündeki bu kitaplar pek çok yayınevi tarafından basılmaktadır.
En kritik etap olan bu bölümde, sınıftaki öğrencilerin tamamını hikayenin içine çekip sonuna kadar ilgilerini canlı tutabilmek öğretmenin en önemli görevi olup, en mutlu sona ulaşan öğrencileri küçük bir hediyeyle ödüllendirme fikri, işi kolaylaştıracaktır (dondurma, top vb). Kitap, öğretmen tarafından okunacak olup, kitaptaki karakterlerin konuşmalarının farklı seslerde tonlanması, dinleyen öğrencilerin konsantrasyon kaybı yaşamasını önleyecektir.
"Öğrencilerin yapacağı tercihler, kişilikleri ve yaşamları hakkında da pek çok ipucu sunuyor."
2- OKUMA ALIŞKANLIĞI
Öğretmen, sınıf kitaplığını yukarıda bahsedilen türdeki kitaplarla doldurur. Bu aşamada öğrencilere okuma konusunda asla baskı yapılmamalıdır; yoksa öğrenci ürküp okumaktan kaçabilir. Sabredin; balık yeme gelsin.
3- YAYINOKULU
Öğretmenlerden oluşan bir komisyon, yazılan hikayelerden en iyilerini seçer. Okul yönetimi, imkânları çerçevesinde yazılan metinleri bir matbaada kitap şeklinde bastırır.
"Bir öğrencinin yazmış olduğu kitap, her sene çıkarılan okul dergisinden daha anlamlı bir çalışma olabilir."
4- ÇOCUK YAZAR
Öğrenciler, sürekli okudukları bu türdeki kitapların bir benzerini hatta daha iyisini kendileri de yazabilirler. Bu noktadan itibaren onları yazmaya teşvik etmek, yazdıklarını sürekli inceleyip yorum yapmak ve tavsiyelerde bulunmak fazlasıyla yeterli olacaktır. İyi bir kitap yazabilmek için daha fazla kitap okumaları gerektiğini er geç anlayacaklardır.
5- İMZA GÜNÜ
Öğretmenleri, çocuk yazara kitabının tanıtımını yapabileceği ve okuma sevgisi üzerine konuşma yapabileceği bir konferans düzenler. Finali de kitabının imzalanmasıyla taçlandırır. Büyük bir yazara sağlanan koşullar, küçük yazarımıza da sağlanırsa, bir gün o da büyük bir yazar olabilir.
Gökçeçakmak İlk-Ortaokulu Öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiş ve öğrenciler üzerinde başarılı bir şekilde uygulanmıştır.
Kitapperest Tanıtım Videosu
Adres:
Gökçeçakmak Ortaokulu Gökçeçakmak Mahallesi PK55500 Çarşamba / SAMSUN
Telefon
03628390283